VQ: Vector Quantization

چندی سازی برداری

VQ: Vector Quantization

چندی سازی برداری

IDE ها و کد ادیتورهای پایتون

      1. ایکلیپس + Pydev

یک محیط توسعه نرم‌افزاری چندزبانه برای محیط توسعه مجتمع با قابلیت اضافه‌کردن افزونه می‌باشد. این محیط توسعه در ابتدا برای زبان جاوا و توسعه برنامه‌های این زبان استفاده‌می‌گردید. سپس افزونه‌هایی به آن اضافه گردید تا به آن امکان توسعه زبان‌هایی چون C، C++، روبی، پایتون، پرل، پی اچ پی، لاتک و اندروید را فراهم‌کند.

افزونه PYDEV برای برنامه اکلیپس است که به عنوان محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار برای کدهای پایتون طراحی‌شده‌است و عملیات تجزیه و تحلیل و رفع اشکال و ... کدهای پایتون را در محیط اکلیپس مدیریت‌می‌کند.

به منظور نصب پلاگین pydev بعد از دانلود فایل موردنظر آن را در فولدر eclipse\droins کپی‌نمائید. با این روش دیگر نیاز به آپدیت کردن eclipse نمی‌باشد. بعد از یک بار بستن و مجددا باز کردن eclipse پلاگین pydev قابل استفاده‌می‌باشد. 

       2.پای چارم PyCharm

پای چارم JetBrains PyCharm یک IDE قدرتمند برنامه‌نویسی زبان Python می‌باشد که با ابزار فوق‌حرفه‌ای خود، مدیریت پروژه‌ها و برنامه‌نویسی به زبان پایتون را سریع و آسان می‌کند. نرم‌افزار PyCharm موجب کدنویسی سریعتر، با دقت بالاتر و برنامه‌نویسی هوشمند به زبان پایتون می‌گردد. کدنویسی‌ها توسط مفسر هوشمند آن به صورت آنی، آنالیز می‌گردد و خطاهای برنامه‌نویسی و همچنین خطای در حال اجرا گرفته‌می‌شود و توسط ادیتور هوشمند و پیشرفته خود به برنامه‌نویس برای کدنویسی تمیزتر و کمتر، راهنمایی‌می‌کند.

در واقع این ادیتور یک ناوبر پروژه کامل است که کاربر می‌تواند فایل‌های پروژه را به آن معرفی‌می‌کند و بین تمامی فایل‌های پروژه که به زبان پایتون نوشته‌شده، جستجو کنید، بین متغیرهای مختلف در فایل‌های مختلف پل بزند و تغییر لحظه‌ای ایجادکند. این IDE همچنین از Google App Engine نیز پشتیبانی‌می‌کند و می‌تواندبرنامه‌های به زبان پایتون را گوگل اپز منتشر کند.

3.    ویژوال استودیو کد

یک نرم افزار کاملا رایگان است که توسط کمپانی مایکروسافت به منظور ویرایش کدهای مختلف در محیطی کاملا ساده عرضه شده است. بهترین پیشنهاد برای برنامه نویسان فضای وب و یا اپلیکیشن های مبتنی بر فضای ابری visual studio Code است. البته معروفترین IDE ماکروسافت به منظور کدنویسی به انواع زبان های برنامه‌نویسی، نرم افزار ویژوال استودیو است، اما اگر کسی به نرم افزار ساده‌تر برای کاربردهای کوچک‌تر  نیاز دارد Visual Studio Code پیشنهاد مایکروسافت می باشد که نسخه های ویندوز، لینوکس و مک آن عرضه‌شده‌است. در واقع Visual Studio Code  هر آنچه را که برنامه‌نویسان امروزی به منظور ویرایش کدها، متون و غیره نیازداشته‌باشند در اختیارشان می‌گذارد. مانند لایت‌کردن کلمات کلیدی و سینتکس زبان‌های برنامه‌نویسی، ناوبری آسان در میان کدها، شرتکات‌های کیبورد، سازگاری با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی و غیره از مهمترین امکانات این محیط به شمار می‌روند.

4.    اتم Atom/Atom-IDE

یک نرم‌افزار رایگان و ساده، به منظور نمایش محتوای فایل‌ها و همچنین ویرایش کدهای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف با امکان های لایت کلمات کلیدی است. نرمافزار ویرایش متون به صورت پیش‌فرض نوت پد می‌باشد. نرم افزار مذکور نسخه پیشرفته نوت پد می‌باشد. که در محیطی تیره و متناسب با سلیقه برنامه‌نویسان، امکان کدنویسی و ویرایش متون و اسناد را فراهم‌می‌کند. محیط کاربری این نرم افزار بسیار زیبا و ساده طراحی‌شده‌است.  بنابراین حتی مبتدی‌ترین افراد نیز قادر هستند از امکانات گسترده و بسیار عالی آن بهرمندشوند.

این نرم‌افزار با دارابودن یک نوار ناوبری بسیار آسان، شما را قادرمی‌سازد به مدیریت فایل‌ها پرداخته و برای مثال به پیش‌نمایش تصاویر بپردازید. محوریت کاری این نرم‌افزار بر مشاهده و کدنویسی به انواع زبان‌های برنامه نویسی متمرکزشده و با دارابودن امکان‌های لایت سینتکس اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی، یکی از بهترین محیط‌های کدنویسی به شمار می‌رود.

5.AWS Cloud9

یک IDE بر پایه محیط ابری است. Amazon Web Services این IDE را طراحی و تولیدشده‌است. این IDE از زبان‌های بسیاری از جمله پایتون، PHP و جاوا اسکریپت را پشتیبانی‌می‌کند و بر پایه Browser است و می‌تواند بر روی EC2 instance و یا سرور لینوکس نیز اجرا شود. این ابزار برای توسعه دهندگانی طراحی گردیده است که در حال استفاده از سرویس‌های ابری AWS می‌باشند و با اکثر ابزار توسعه دیگر ادغام‌شده‌است. در واقع دارای IDE کاملی برای نوشتن، اشکال‌زدایی و اجرای پروژه‌هاست. Cloud9 علاوه بر ویژگی‌های یک IDE استاندارد دارای قابلیت پیشرفته‌تری مانند ترمینال داخلی، اشکال‌زدایی یکپارچه و ابزار تحویل مداوم است. همچنین تیم‌ها می‌توانند با یکدیگر کار کرده و با استفاده از قابلیت چت، با تبادل نظر مناسب با هم همکاری‌کنند.

 6. Komodo IDE

یکی از نرم افزارهای چند زبانه است که توسط شرکت Active State تولید شده است و از زبان‌هایی مانند Ruby, Go, Perl, PHP, Python پشتیبانی‌می‌کند و از آن در توسعه وب مورد استفاده‌قرارمی‌گیرد. این شرکت محصولات دیگری مانند Komodo Edit و ActiveTcl را نیز توسعه‌داده‌است. این IDE مجهز به code intelligence برای تسهیل تکمیل خودکار و refactoring می‌باشد. همچنین ابزارهایی برای اشکالزدایی و تست را فراهم‌می‌کند. این پلت‌فرم از چندین فرمت Source Control مانند Mercurial,Git و Subversion پشتیبانی‌می‌کند. از ویژگی‌های همکاری در برنامه‌نویسی نیز تیم‌ها می‌توانند استفاده‌کنند و گردش کارهایی را برای ناوبری فایل و پروژه تعریف‌کنند. همچنین دارای مجموعه گسترده‌ای از پلاگین‌هاست که به منظور سفارشی‌کردن تجربه کاربر و گسترش قابلیت‌های مورداستفاده قرارمی‌گیرد.

7. Codenvy

یک محیط توسعه است که بر مبنای ابزار متن باز Eclipse Che تولیدگردیده‌است. شرکت Red Hat طراحی، تولید و پشتیبانی این IDE را انجام‌می‌دهد. برای تیم‌های کوچک (حداکثر 3 نفر) رایگان می‌باشد ولی برای تیم‌های بزرگتر طرح‌هایی را برای پرداخت هزینه ارائه‌می‌دهد. این IDE دارای ابزارهایی است که از ترکیب ویژگی های IDEها همراه با ویژگی‌های مدیریت پیکربندی در یک محیط مبتنی بر مرورگر، ایجادشده‌است. فضاهای کاری از تهدیدات خارجی محافظت‌می‌شود.
ویژگی‌های برنامه‌نویسی عبارتند از تکمیل خودکار، بررسی خطا و اشکال زدایی. علاوه بر این، محصول Docker runtimes، دسترسی از طریق SSH و دسترسی ترمینال root را تسهیل‌می‌کند.

8.KDevelop

یک نرم افزار مجانی و نسخه باز و قابل‌اجرا در کلیه سیستم عاملهاست. از زبان‌های C, C++,Python, QML/JavaScript و PHP پشتیبانی‌می‌کند. از Source Control هایی مانند Bazaar, Git و subversion پشتیبانی‌می‌کند. شرکت تولیدکننده آن KDE است که محصولات دیگر این شرکت Konsole, Lokalize وYakuake می‌باشند.

9.Anjuta

یک استودیو توسعه نرم‌افزار است، در حقیقت IDE می‌باشد که از برنامه‌نویسی در Java, C++, C, Python, JavaScript و Vala پشتیبانی‌می‌کند. دارای رابط کاربر انعطاف‌پذیر و سیستم docking است که به کاربران اجازه‌می‌دهد تا تعدادی از اجزای UI  خود را سفارشی‌کنند. این محصول ویژگی‌های یک IDE استاندارد برای ویرایش، کنترل نسخه و اشکالزدایی را داراست. همچنین دارای ویژگی مدیریت پروژه و مدیریت فایل نیز می‌باشد و با طیف گسترده‌ای از پلاگین‌ها جهت توسعه سازگار است.

10. Wing Python IDE

  به طور خاص برای پایتون طراحی‌شده‌است. دارای سه نسخه می‌باشد بنام های 101، Pro و Personal. نسخه 101 ساده می‌باشد و دارای اشکال زدایی مینیمالیستی، ویرایشگر و ویژگی‌های جستجو ست. نسخه Personal پیشرفته تر می‌باشد. شامل یک ویرایشگر متن کامل می‌باشد. به علاوه شامل نسخه محدودی از کنترل محدودیت کد و ویژگی‌های مدیریت پروژه است.Wing Pro تمام این ویژگی‌ها به علاوه توسعه از راه دور، تست واحد، refactoring، پشتیبانی از چارچوب و بیشتر را نیز ارائه‌می‌دهد.

 

    11.NetBeans

یک IDE رایگان برای Java می‌باشد که به صورت پیش‌فرض از JavaScript, C, C++, PHP و غیره پشتیبانی‌می‌کند. این محصول دارای یک کتابخانه‌های وسیعی است که از پایتون همچنین زبانهای دیگر پشتیبانی‌می‌کند. ویژگی‌های استاندارد از این IDE عبارتند از: ویرایش کد، قابلیت اشکالزدایی و تست. برای اکثر زبان‌ها، ویژگی‌هایی اضافی برای تسهیل ساخت، راه اندازی و refactoring نیز وجوددارد. سایر ابزارهای مفید این IDE عبارتند از: مدیریت پروژه، پشتیبانی چارچوب و توانایی تجزیه و تحلیل کد.

 

مقایسه ادیتورهای پایتون 

IDE

هزینه

سیستم عامل های تحت پوشش

سایز

سایز(MB)

زبان های تحت پوشش

iPython Notebook

PyCharm

199$ سالانه

Windows, MacOS, Linux

بزرگ

150-176 MB

Python, Javascript, Coffescript,XML,HTML/XHTML,YAML

CSS,Saas,Style

خیر

Spyder

رایگان

Windows, MacOS, Linux

بزرگ

361-427 MB

Python

بله

PyDev

رایگان

Windows, MacOS, Linux

بزرگ

300 MB

Python, C++, Cofeescript, HTML, Javascript, CSS

بله

IDLE

رایگان

Windows, MacOS, Linux

کوچک

15.6 MB

Python

خیر

Wing

رایگان، پولی

Windows, MacOS, Linux

بزرگ

400 MB

Python

بله

منابع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد